Pagina's

zaterdag 13 oktober 2012

De digitale nieuwsbrief uit uw dorp (13/10/2012)


Beste dorpsgenoten,
Beste genieters van Ramskapelle,

De nieuwsbrief is er vandaag een dagje vroeger. Ja, de verkiezingen zitten hier voor iets tussen. Na mijn stemverplichtingen en mijn zondagsloopje, zet ik me morgen tegen de middag voor het televisietoestel. Om er tot een gat in de avond de uitslagen en reacties te horen en te zien.



Nogal wat kandidaten uit ons dorp en onze stad ontvangen deze nieuwsbrief, en zullen ongetwijfeld al de spanning voelen stijgen. Aan elk van hen, ongeacht welk kleur: alle succes gewenst. Mag ik hopen dat de verkozenen vanaf maandag met een warm hart bekommerd zijn om het welzijn van dorps- en stadsgenoten. 

Deze week op de blog opnieuw enkele nieuwe artikels. Een greep eruit:

- Op 10 november aanstaande komt het Magisch Verteltheater naar Ramskapelle. Het belooft een prachtige namiddag te worden voor de kinderen van vier tot tien, en hun begeleidende (groot)ouders. Een echte TIP !

- Vijf TV start volgende maandag (15 oktober) met een nieuwe serie."Grootse Plannen" heet het, en Hoevehotel Klein Noordhof was gastheer voor de eerste week. Ook een TIP.

- Veel nieuws deze week over het kleuterleven in Ramskapelle. In de klas kwamen twee heel verschillende thema's aan bod: Gezond eten en Griezelen. En omdat beelden soms meer zeggen dan woorden, vindt u op de blog maar liefst 100 foto's van de activiteiten.

- Twee van die kleuters (derde kleuterklas) mogen maandelijks met Ellen naar de watergewenning in het Nieuwpoortse zwembad. Ook op de blog !

- Wie lust een lekkere pannenkoek ? Ik durf het wel eens. En waarom niet in één hap de kleuterschool hiermee ondersteunen ?

- Een ander goed doel is het sparen van doppen. Doppen waarmee blindengeleidehonden kunnen opgeleid worden. Info op de blog.

Maandag wordt nogal wat afweergeschut en ander materiaal Ramskapelle binnengerold. Geen paniek ! Het betreft een oefening van de NATO.

Vrijdagavond was ik te gast op de opendag van de familie Joost en Siska Dewicke. Héél veel volk, en echt de moeite om eens met eigen ogen de (ver)bouwingen te zien.

Zo, beste lezers, geniet verder nog van het weekend !

Tot volgende week ?

Groeten

Joost

Geen opmerkingen: