Pagina's

zondag 7 oktober 2012

De digitale nieuwsbrief uit uw dorp (07/10/2012)


Dag beste dorpsgenoten,
Dag beste andere geïnteresseerden,

Het was niet de bedoeling om vandaag een nieuwsbrief op u los te laten, maar de Ramskapelse actualiteit wijzigt mijn intenties. Op de website vindt u vandaag een aantal nieuwe artikels ...


Deze week kreeg ik op de Facebookpagina van dorpsgenote Sabine Slembrouck een bijzonder mooie foto te zien van Luc Mattelin. En waarom deze foto zo speciaal is, daar vindt u op de website meer uitleg over.

Diezelfde Luc Mattelin is opnieuw thuis, waar hij verder in zijn vertrouwde omgeving kan herstellen van zijn operatie. Een wezenlijk deel van die vertrouwde omgeving is FC Ramskapelle, en die moest het vanmorgen opnemen tegen Top 69. Werd het een overwinning, een gelijkspel of een nederlaag ? U leest het hier.

Vorige nacht, toen ik net thuiskwam van een schitterend optreden van Left Lane Cruise in de Diksmuidse 4AD, hoorde ik nog een mail in mijn mailbox arriveren. Het was Paul Vercauteren, die de uitslag van de eerste manche van de kaartcompetitie 'Vierdorpentornooi' had doorgestuurd. Daar neemt onze plaatselijke ploeg 'Met de Muil' het op tegen drie andere ploegen uit de regio. En hoe hebben zij het gisteravond gedaan ? Ook dat vindt u vandaag op de blog.

Volgende week zou u zich in de Hemmestraat in Afghanistan durven wanen. Maar vrees niet ... al wat daar tussen 15 en 17 oktober gebeurt, maakt deel uit van een grootscheepse militaire oefening. Meer info vindt u op de website. Met dank aan schepen Kris Vandecasteele.

En ik rond af met een uitnodiging van Joost en Siska Dewicke, die naar aanleiding van grondige verbouwingswerken op hun bedrijf, volgende vrijdag een opendeurdag organiseren. U bent er van harte welkom op een door hen zelf georganiseerde openbedrijvendag. Info hier.

Mag ik er de verenigingen en de organisatoren nogmaals op attent maken dat het echt wel noodzakelijk is om de aankondigingen van evenementen zelf door te geven. Dit kan via een eenvoudig mailtje naar ramskapelleleeft@gmail.com. Wegens tijdsgebrek is het voor mij onbegonnen werk om hierin zelf initiatief te nemen. Dank om hier akte van te nemen.

Tot volgende week dan maar ?
Ramskapelse groeten,

Joost


Geen opmerkingen: